فرانکفورت 2013:خانواده اوپل اینسیگنیا در فرانکفورت
 


Opel Insignia

Opel Insignia

اولین عضو این خانواده، فیس لیفت اینسیگنیای سدان است که همچنان نسل اول خود را تجربه می کند و قرارست بعنوان مدل 2014 راهی بازار شود. خوشبختانه این فیس لیفت با چراغ های جدیدش در جلو و عقب، تغییر جزیی جلوپنجره و همچنین طراحی مجدد سپرها علی الخصوص سپر عقب که حالا ارتفاع بیشتری دارد، چهره اینسیگنیا را جذاب تر از گذشته کرده است.

درون کابین خودرو، هم فرمان تغییر کرده و هم جنس آن مرغوب تر شده! برای دسترسی به سیستم چندرسانه ای، طراحان اوپل بجای سیستم های مشابه iDrive ترجیح داده اند از صفحه لمسی کوچکی استفاده کنند که در کنسول مرکزی و پشت اهرم دنده قرار گرفته است. نمایشگر 8 اینچی لمسی هم بصورت سفارشی خواهد بود.

اوپل برای اینسیگنیای سدان 5 پیشرانه مختلف تدارک دیده؛ دو بنزینی، دو دیزلی و یکی هم گازسوز. بسته به نوع پیشرانه، گیربکس آن یا شش سرعته دستی با سیستم استارت/استاپ و یا شش سرعته اتومات است. مشخصات این پیشرانه ها به صورت زیر خواهند بود:

  • پیشرانه 1.6 لیتری SIDI توربو بنزینی با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 260 تا 280 نیوتن متر.
  • پیشرانه 2.0 لیتری SIDI توربو بنزینی با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر.
  • پیشرانه 2.0 لیتری CDTI دیزلی با قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر، با مصرف ترکیبی 3.7 لیتر.
  • پیشرانه 2.0 لیتری CDTI توربو دیزلی با قدرت 195 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر.
  • پیشرانه 1.4 لیتری LPG با قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر، با مصرف ترکیبی 7.6 لیتر.

فروش اینسیگنیای 2013 از ماه آینده آغاز شده که در بازار آلمان 24,325 یورو (معادل تقریبی 32,000 دلار) و در بازار انگلستان نیز تحت برند واکسهال 16,279 پوند (معادل تقریبی 25,800 دلار) قیمت دارد.

Opel Insignia Country Tourer

Opel Insignia Country Tourer

دومین محصول اوپل چیزی نیست به جز نسخه استیشن اینسیگنیا که با نام کانتری تورر شناخته می شود. از آنجایی که مشخصات اولیه اینسیگنیا کانتری تورر بیش از 2 ماه پیش منتشر شده پس اجازه دهید که در مورد آن بجز اینکه سیستم محرکه 4×4 داشته و می تواند گشتاور تولیدی موتور را بر روی هر محور از صفر تا 100% محدود کند، چیز دیگری نگوییم.

سومین محصول اوپل دیگر نیازی به معرفی ندارد چون نام OPC روی آن حک شده! یعنی شما با نسخه ارتقا یافته ای سروکار دارید که هم در ظاهر و هم در باطن از محصولات استاندارد اوپل برتری دارد. مهندسین OPC برای فیس لیفت مدل های 2013 از یک پیشرانه 2.8 لیتری V6 توربو بنزینی بهره برده اند که با 325 اسب بخار قدرت و 435 نیوتن متر گشتاورش می تواند در عرض 6 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر برساعت برسد.

 

فرمان جدید با شیفتر (برای گیربکس اتومات)، برنامه ریزی مجدد ESP، صندلی های اسپرت ریکارو و گیربکس شش سرعته دستی از دیگر مشخصه های اینسیگنیای OPC است. همچنین گفته می شود که بدون وجود محدود کننده، حداکثر سرعت این خودرو به مرز 270 کیلومتر برساعت هم می رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 332
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 874
بازدید ماه : 13061
بازدید کل : 462775
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2